Journal de bord d'une délocalisée depuis juillet 2005 au Québec

mercredi 24 octobre 2007

Etes-vous de droite ou de gauche???


The Right Brain vs Left Brain test ... do you see the dancer turning clockwise or anti-clockwise?

If clockwise, then you use more of the right side of the brain and vice versa.

Most of us would see the dancer turning anti-clockwise though you can try to focus and change the direction; see if you can do it.



LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe
RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking

Moi je suis capable de la voir tourner dans les 2 sens. Et vous?? De quel bord êtes-vous? Si vous voulez voir l,original qui s'affiche mieux je pense, c'est ici : http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,22049,22535838-5012895,00.html

3 commentaires:

Anonyme a dit…

je la vois tourner dans le sens des aiguilles d'une montre, pas dans l'autre sens ; c'est grave docteur? ça veut dire quoi? je fais trop appel au sensitif?

bises
Cam

Anonyme a dit…

Ah non ça y est j'ai réussi, sur l'original, ouf je suis sauvée!

Cam

Cowgirl fringante a dit…

lol bravo Cam!!